The aim of this essay is to illustrate the conceptual assumptions and perspectives of hermeneutic-phenomenological research as the basis for the models of analysis of the educational relationship. The theoretical background of this contribution leads us to consider phenomenology as a critical and structural viewpoint of pedagogy.

Per una propedeutica alla fenomenologia dell'educazione

D. De Leo
2018-01-01

Abstract

The aim of this essay is to illustrate the conceptual assumptions and perspectives of hermeneutic-phenomenological research as the basis for the models of analysis of the educational relationship. The theoretical background of this contribution leads us to consider phenomenology as a critical and structural viewpoint of pedagogy.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11587/428323
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact