In this work we present the analysis of the most recent research on the relationship between emotion and learning. We ask if emotions, especially positive emotions, can influence learning processes, and how epistemic curiosity can be used by the teacher to improve teaching and motivate the student.

IL RUOLO CRUCIALE DELLE EMOZIONI NELL' APPRENDIMENTO

SERIO MARIA RITA
2022-01-01

Abstract

In this work we present the analysis of the most recent research on the relationship between emotion and learning. We ask if emotions, especially positive emotions, can influence learning processes, and how epistemic curiosity can be used by the teacher to improve teaching and motivate the student.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11587/471706
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact