RIZZO, LUDOVICA
RIZZO, LUDOVICA
DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE E SOCIALI
Competencies for the transition from the psychometric approach to personalization: the DINO teaching framework
2025-01-01 Pinnelli, Stefania; Rizzo, Ludovica
Costruzione e analisi comparata di uno strumento per l’identificazione degli studenti doppiamente eccezionali (SiiDE)
2024-01-01 Rizzo, Ludovica; Pinnelli, Stefania
D.A.N.T.E.-U: Design and development of a UDL-based platform for University faculty training
2025-01-01 Fiorucci, Andrea; Pinnelli, Stefania; Baccassino, Francesca; Bevilacqua, Alessia; Rizzo, Ludovica
Delineare i confini labili e aperti della Doppia Eccezionalità: una revisione sistematica sulle caratteristiche distintive all’interno di un approccio olistico
2025-01-01 Rizzo, Ludovica; Pinnelli, Stefania
DINO. A DIfferently NOrmal way of teaching
2024-01-01 Rizzo, Ludovica; Pinnelli, Stefania
Identifying twice exceptional students through a holistic approach: the SIIDE scale and the attention to unique traits
2024-01-01 Rizzo, Ludovica; Pinnelli, Stefania
Il Piano Diattico Personalizzato per studenti/esse plusdotati e doppiamente eccezionali
2025-01-01 Pinnelli, Stefania; Baccassino, Francesca; Abbate, Elena; Rizzo, Ludovica
Peer relationships and twice exceptionality: a sociometric analysis in Dutch special education classrooms
2025-01-01 Rizzo, Ludovica; Pinnelli, Stefania; Minnaert, Alexander
Progettare molteplici mezzi di Coinvolgimento
2025-01-01 Fiorucci, Andrea; Pinnelli, Stefania; Baccassino, Francesca; Abbate, Elena; Bevilacqua, Alessia; Rizzo, Ludovica
Promoting well‐being at school: from an inclusive perspective the focus on the gifted student. Promuovere il benessere scolastico: dalla prospettiva inclusiva l’attenzione per l’alunno gifted
2023-01-01 Rizzo, Ludovica; Pinnelli, Stefania
Twice-exceptional students: a systematic review to outline the distinctive characteristics through a multidimensional lens
2025-01-01 Rizzo, Ludovica; Pinnelli, Stefania; Minnaert, Alexander