SALVATORE, Sergio
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 14.696
AS - Asia 7.411
NA - Nord America 6.953
SA - Sud America 934
AF - Africa 167
OC - Oceania 14
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 4
Totale 30.179
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 6.726
IT - Italia 6.433
SG - Singapore 3.750
IE - Irlanda 3.564
RU - Federazione Russa 1.655
CN - Cina 1.255
HK - Hong Kong 1.147
UA - Ucraina 812
SE - Svezia 810
BR - Brasile 787
IN - India 378
FI - Finlandia 297
VN - Vietnam 278
DE - Germania 220
KR - Corea 209
GB - Regno Unito 197
FR - Francia 186
CA - Canada 119
PL - Polonia 117
JP - Giappone 98
DK - Danimarca 97
MX - Messico 95
ZA - Sudafrica 72
TR - Turchia 70
AR - Argentina 58
BD - Bangladesh 55
NL - Olanda 52
ES - Italia 44
SN - Senegal 44
BE - Belgio 42
CZ - Repubblica Ceca 40
EC - Ecuador 26
ID - Indonesia 24
LT - Lituania 24
IQ - Iraq 19
RO - Romania 19
MY - Malesia 17
CL - Cile 16
CO - Colombia 16
KE - Kenya 16
AE - Emirati Arabi Uniti 14
AT - Austria 14
AU - Australia 14
PH - Filippine 14
PK - Pakistan 11
PY - Paraguay 11
BG - Bulgaria 10
GR - Grecia 10
SA - Arabia Saudita 10
UZ - Uzbekistan 10
DZ - Algeria 9
HR - Croazia 9
MA - Marocco 9
PT - Portogallo 9
CH - Svizzera 8
IL - Israele 8
VE - Venezuela 8
GE - Georgia 6
HU - Ungheria 6
IR - Iran 6
PE - Perù 6
AZ - Azerbaigian 4
EE - Estonia 4
EG - Egitto 4
NG - Nigeria 4
OM - Oman 4
TN - Tunisia 4
UY - Uruguay 4
EU - Europa 3
JO - Giordania 3
KZ - Kazakistan 3
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 3
LB - Libano 3
NO - Norvegia 3
SI - Slovenia 3
TH - Thailandia 3
AL - Albania 2
BB - Barbados 2
BO - Bolivia 2
DO - Repubblica Dominicana 2
GA - Gabon 2
HN - Honduras 2
IS - Islanda 2
JM - Giamaica 2
MN - Mongolia 2
NP - Nepal 2
TT - Trinidad e Tobago 2
AO - Angola 1
BH - Bahrain 1
BW - Botswana 1
BY - Bielorussia 1
CI - Costa d'Avorio 1
CU - Cuba 1
GD - Grenada 1
KW - Kuwait 1
LU - Lussemburgo 1
MD - Moldavia 1
ME - Montenegro 1
MK - Macedonia 1
PA - Panama 1
Totale 30.173
Città #
Lecce 5.250
Dublin 3.558
Singapore 1.170
Hong Kong 1.014
Chandler 879
Dallas 570
Jacksonville 541
Moscow 402
Ashburn 381
Beijing 337
Wayanad 293
Princeton 272
Seoul 204
Los Angeles 170
New York 157
Des Moines 156
Santa Clara 155
Rome 152
Central District 130
Wilmington 107
Ho Chi Minh City 95
Ann Arbor 92
Warsaw 91
São Paulo 90
Tokyo 90
West Jordan 81
Hanoi 68
Bari 61
Copenhagen 55
Denver 54
Helsinki 48
Milan 48
Dakar 44
Munich 44
Taranto 44
Montreal 43
Brooklyn 42
Frankfurt am Main 42
Johannesburg 41
London 40
Mexico City 40
Boardman 39
Chicago 39
Toronto 39
Brussels 38
Ogden 38
Chennai 35
Lequile 35
Boston 34
Poplar 33
Prague 33
Naples 31
Rio de Janeiro 31
Stockholm 31
Atlanta 30
Jinan 29
Kocaeli 29
San Francisco 28
Bremen 27
Kent 27
Ankara 25
Norwalk 24
Guangzhou 23
Orem 23
Hangzhou 22
Houston 22
Phoenix 22
Belo Horizonte 21
Querétaro 20
Amsterdam 19
Gallipoli 19
Salvador 19
Charlotte 18
Mumbai 17
The Dalles 17
Kuala Lumpur 16
Shanghai 16
Wroclaw 16
Council Bluffs 15
Zhengzhou 15
Bexley 14
Changsha 14
Guayaquil 14
New Delhi 14
Dhaka 13
Falkenstein 13
Manchester 13
Palermo 13
Shenyang 13
Tianjin 13
Turku 13
Da Nang 12
Horia 12
Nairobi 12
Nanjing 12
Roubaix 12
Biên Hòa 11
Guarulhos 11
Hải Dương 11
Lappeenranta 11
Totale 18.417
Nome #
Dal setting istituito al setting istituente: riflessioni per lo sviluppo della relazione educativa nel processo di insegnamento-apprendimento 414
'Am I really a Psychologist?'. "Making sense of a super-human social role 335
An automated method of content analysis for psychotherapy research: A further validation 229
A dynamic systems approach to psychotherapy: A meta-theoretical framework for explaining psychotherapy change processes 203
How to model sensemaking. A contribution for the development of a methodological framework for the analysis of meaning 201
Modelling psychotherapy process as sense-making dynamic: The Two Stage Semiotic Model (TSSM) and the Discourse Flow Analyzer (DFA) 197
Globalization, demand of sense and enemization of the other. A psycho-cultural analysis of the European societies’ socio-political crisis 197
An automated method of content analysis for psychotherapy research: A further validation 197
Analisi della domanda formativa e delle culture degli studenti dell’Università di Lecce. Un’indagine empirica 196
La dinamica discorsiva dello scambio terapeutico come indice clinico. Applicazione del DFA (Discursive Flow Analyzer) alla psicoterapia di Katja 192
Automated method of content analysis. A device for psychotherapy process research 190
Analisi dell’immagine dell’Ufficio Relazioni con il Pubblico presso il personale ASL di una città dell’Italia Meridionale 185
La psicoterapia come scambio comunicativo. Prospettive di ricerca sul processo clinico 171
High-order PLS path model for multi-group analysis: the prosumership service quality model 171
What future for Europe? Symbolic universes in the time of (post)crisis 171
L'immagine della consulenza psicologica presso gli insegnanti della scuola italiana. 170
Analisi metodologica della letteratura sulla valutazione dell'efficacia della psicoterapia nel trattamento di soggetti adulti schizofrenici 169
"La centralità del prodotto come problema socio-tecnico. Considerazioni sulla psicologia come sistema professionale 169
Analisi della domanda formativa e dei modelli di soddisfazione degli studenti della Facoltà di Scienze della Formazione dell’Università di Lecce 169
Analyzing psychotherapy process as intersubjective sensemaking: An approach based on discourse analysis and neural networks 168
Affect, Unconscious And Sensemaking. A Psychodynamic, Semiotic And Dialogic Model 166
L’IMMAGINE DELLA CONSULENZA PSICOLOGICA PRESSO I DOCENTI DELLA SCUOLA ITALIANA. UN PRE-TESTO PER RIFLETTERE SULLE DOMANDE DI INTERVENTO DEL TERRITORIO E LE ESIGENZE DELLA FORMAZIONE IN PSICOLOGIA 166
From the manifestations of culture to the underlying sensemaking process. The contribution of semiotic cultural psychology theory to the interpretation of socio-political scenario 165
Media and social representations of otherness. Psycho-social-cultural implications 164
Il discorso sulla psicoterapia, tra dinamiche istituzionali, concezioni della mente, modelli di intervento, pratiche di ricerca 162
Attachment relationships and internalization and externalization problems in a group of adolescents with pathological gambling disorder 160
QUASUS: A tool for measuring the parents' school satisfaction 160
Distribution and Characteristics of Symbolic Universes over European Societies. 160
Lo sviluppo della psicologia per la scuola. Modelli e pratiche di intervento 157
Adolescente ed ambiente. Il contributo della psicologia a supporto della scuola impegnata nell’educazione ambientale 156
La soddisfazione dell'utenza scolastica. QUASUS: uno strumento per la sua rilevazione 156
Educational Subcultures and dropping out at Higher Education. A longitudinal case study 156
Views of Context. An instrument for the analysis of the cultural milieu. A first validation study 154
Pregnanza e sensatezza della formazione 153
Clinical Mutual Attunement and the Development of Therapeutic Process: A Preliminary Study 153
Dynamic Mapping of the Structures of Content in Clinical Settings (DMSC). A new coding system for analysing the patient’s narratives. 152
Associate Editor 151
Psychology in Black and White. The project of a theory-driven science 151
La soddisfazione delle famiglie degli studenti delle scuole pugliesi. Una ricerca pilota 150
Una lettura semiotica del gioco d’azzardo 149
Representations of physician's role and their impact on compliance 148
The study of therapist’s interpretive activity: The Grid of the Models of interpretations (GMI). A trans-theoretical method 147
Arabs in Europe: Arguments for and against integration 147
Meaning-making as an emergent process: Semiotic coordination within the therapeutic discourse 146
Deconstructive and Constructive Dynamics in the Clinical Process: A Step Further in the Validation of the Two-Stage Semiotic Model 146
From psychopathology to service. A new view of the clinical psychology intervention 146
Sense of Community and the Perception of the Socio-Physical Environment: A Comparison Between Urban Centers of Different Sizes Across Europe 146
Clinical Mutual Attunement and the Development of Therapeutic Process: A Preliminary Study 145
Looking at the psychotherapy process as an intersubjective dynamic of meaning-making. A case study with Discourse Flow Analysis 144
The Grid of the Models of Interpretations (GMI): A trans-theoretical method to study therapist interpretive activity 144
The Topics of the Psychotherapy Research. An analysis based on keywords. 142
A socio-cultural perspective on parenthood: the case of adoptive parenthood 142
Psychotherapy process as a dynamic interaction of patterns: Research foundations 142
QUASUS. Uno strumento per rilevare la soddisfazione dell’utenza scolastica 142
Grasping the dynamic nature of intersubjectivity 141
The Cardiac Rehabilitation Psychodynamic Group intervention (CR-PGI): An explorative study 140
Dynamic mapping of the structures of content in clinical settings (DMSC). A new coding system for analysing the patient's narratives 140
The teaching relationship in a changing world. Outlines for a theory of the reframing setting. 139
Gli esperti della formazione. Profili interpretativi di una professione emergente 138
Inconscio e discorso. Inconscio come discorso 138
What do we talk about when we talk about participation? Sense of community and social representations of participation 137
Relationship between view of the context, psychosocial malaise and problematic Internet use: mediation analysis using partial least squares structural equation modelling 135
Per una psicologia dinamica dinamica 135
What kind of formation? What kind of psychologist for? 135
The Cultural Milieu and the Symbolic Universes of European Societies. 135
Theory and Method for the Analysis of Social Representations 134
La competenza valutativa dell’utenza scolastica. Un metodo per interpretare i giudizi di soddisfazione 133
Generalized Realities of the particulars 133
Analisi della domanda formativa e delle culture degli studenti universitari. Un'indagine empirica 132
The Homogenization of Classification Functions Measurement (HOCFUN): A method for measuring the salience of emotional arousal in thinking 132
La narrazione partecipata: una proposta di verifica delle delibere degli Electronic Town Meeting attraverso l’Analisi del Contenuto Automatizzata. 131
A fuzzy set theory based computational model to represent the quality of inter-rater agreement 130
Processual monism: A fresh look at the mind-body problem 130
Questioni attorno allo sviluppo della professione psicologica. Una base di discussione per (ri)pensare lo sviluppo della professione psicologica 129
Le rappresentazioni dell’identità di ruolo degli insegnanti: Uno studio sul “senso comune professionale” 129
Symbolic universes between present and future of Europe. First results of the map of European societies’ cultural milieu 129
Beyond verbal behavior: An empirical analysis of speech rates in psychotherapy sessions 129
L’istituzione generativa. L’impatto di un setting riflessivo sulle immagini anticipatorie di un corso di laurea in Psicologia 128
Videogiochi a contenuto violento ed aggressività. Un modello semiotico della loro relazione 128
Lo sviluppo della psicologia per la scuola. Una ricerca pilota per la rilevazione e l’utilizzo dei giudizi di soddisfazione delle famiglie 127
I modelli di significazione del servizio scolastico: uno strumento psicologico a supporto dello sviluppo del rapporto scuola-famiglia 126
Niveles de percepción del sentido de eficacia en la gestión del contexto escolar y de la clase en una muestra de docentes de la escuela italiana. 125
Il significato affettivo dell’infarto. Un intervento di gruppo psicodinamico in riabilitazione cardiaca 125
Symbolic Universes and (Post)Crisis Scenarios 125
La capacità decisionale come prodotto della psicologia clinica. Lineamenti per una teoria della funzione professionale 124
Tre Tesi e Sei Questioni. Materiali per un confronto 124
The meaning of being at school. The Models of Signification of the School Context in a sample of High School students/ Il senso dello stare a scuola. Modelli di Significazione del Contesto Scolastico in studenti di scuola secondaria di secondo grado 124
Individual and perceived community determinants of sense of community: The role of universalism values 124
Per un approccio dinamico allo studio del processo terapeutico 123
L’uso della soddisfazione dell’utenza in ambito scolastico. Il Metodo per la Misurazione della Competenza Valutativa (MMCV) 123
Note per una rivisitazione del costrutto |Gruppo| 121
Outline of a general psychological theory of the psychological intervention 121
The school system. A survey on the school principals’ models of signification/Il sistema scolastico. Una rilevazione dei modelli di significato dei dirigenti scolastici. 121
Homogenization of classification Functions Measurement (HOCFUN): A method for measuring the salience of emotional arousal in thinking 121
Le culture dei docenti della scuola italiana. Un’indagine empirica 120
QUALITY AND PROSUMERSHIP. PROSERV: A NEW TOOL FOR MEASURING THE CUSTOMER SATISFACTION 120
La leadership del direttore didattico. Lineamenti per un'analisi del ruolo della dirigenza scolastica 119
Symbolic Universes, Semiotic Capital and Health. A semiotic cultural psychological analysis of the vaccination hesitancy phenomenon in Italy. 119
Multicentric Identities in a Globalizing World. Yearbook of Idiographic Science Series Vol. 5 118
YIS: Yearbook of Idiographic Science, Vol. 2 117
Totale 15.169
Categoria #
all - tutte 136.059
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 136.059


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.362 0 0 0 0 0 297 35 305 52 342 47 284
2021/20221.122 36 12 100 60 183 26 52 114 39 42 117 341
2022/20236.486 330 297 208 275 320 420 86 290 3.903 40 202 115
2023/20241.768 162 129 194 147 154 62 24 103 129 411 216 37
2024/20256.080 95 41 142 166 406 770 298 297 2.098 496 515 756
2025/20267.220 1.238 1.810 1.109 1.526 1.404 133 0 0 0 0 0 0
Totale 30.500