SALVATORE, Sergio
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 14.744
AS - Asia 7.767
NA - Nord America 7.106
SA - Sud America 958
AF - Africa 179
OC - Oceania 14
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 4
Totale 30.772
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 6.858
IT - Italia 6.446
SG - Singapore 4.037
IE - Irlanda 3.564
RU - Federazione Russa 1.656
CN - Cina 1.264
HK - Hong Kong 1.148
SE - Svezia 812
UA - Ucraina 812
BR - Brasile 805
IN - India 382
VN - Vietnam 309
FI - Finlandia 297
DE - Germania 220
KR - Corea 209
GB - Regno Unito 205
FR - Francia 187
CA - Canada 129
PL - Polonia 125
DK - Danimarca 103
MX - Messico 103
JP - Giappone 101
ZA - Sudafrica 79
TR - Turchia 72
AR - Argentina 62
BD - Bangladesh 62
NL - Olanda 56
ES - Italia 48
SN - Senegal 44
BE - Belgio 42
CZ - Repubblica Ceca 40
EC - Ecuador 26
ID - Indonesia 24
LT - Lituania 24
IQ - Iraq 21
RO - Romania 19
MY - Malesia 17
CL - Cile 16
CO - Colombia 16
KE - Kenya 16
AE - Emirati Arabi Uniti 14
AT - Austria 14
AU - Australia 14
PH - Filippine 14
PK - Pakistan 13
PY - Paraguay 11
SA - Arabia Saudita 11
UZ - Uzbekistan 11
BG - Bulgaria 10
GR - Grecia 10
MA - Marocco 10
DZ - Algeria 9
HR - Croazia 9
PT - Portogallo 9
CH - Svizzera 8
IL - Israele 8
VE - Venezuela 8
AZ - Azerbaigian 6
GE - Georgia 6
HU - Ungheria 6
IR - Iran 6
PE - Perù 6
EG - Egitto 5
KZ - Kazakistan 5
TN - Tunisia 5
EE - Estonia 4
NG - Nigeria 4
OM - Oman 4
UY - Uruguay 4
EU - Europa 3
GA - Gabon 3
JO - Giordania 3
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 3
LB - Libano 3
MN - Mongolia 3
NO - Norvegia 3
NP - Nepal 3
SI - Slovenia 3
TH - Thailandia 3
AL - Albania 2
BB - Barbados 2
BO - Bolivia 2
DO - Repubblica Dominicana 2
HN - Honduras 2
IS - Islanda 2
JM - Giamaica 2
RS - Serbia 2
TT - Trinidad e Tobago 2
AO - Angola 1
BH - Bahrain 1
BW - Botswana 1
BY - Bielorussia 1
CG - Congo 1
CI - Costa d'Avorio 1
CR - Costa Rica 1
CU - Cuba 1
GD - Grenada 1
GT - Guatemala 1
GY - Guiana 1
KW - Kuwait 1
Totale 30.760
Città #
Lecce 5.250
Dublin 3.558
Singapore 1.449
Hong Kong 1.015
Chandler 879
Dallas 570
Jacksonville 541
Ashburn 418
Moscow 402
Beijing 337
Wayanad 293
Princeton 272
Seoul 204
Los Angeles 179
New York 171
Santa Clara 158
Des Moines 156
Rome 152
Central District 130
Ho Chi Minh City 107
Wilmington 107
Warsaw 99
São Paulo 96
Tokyo 93
Ann Arbor 92
West Jordan 81
Hanoi 72
Bari 61
Copenhagen 59
Denver 56
Milan 52
Montreal 49
Helsinki 48
Johannesburg 48
Brooklyn 45
Dakar 44
Munich 44
Taranto 44
Chicago 42
Frankfurt am Main 42
London 42
Mexico City 42
Toronto 41
Orem 40
Boardman 39
Brussels 38
Ogden 38
Chennai 36
Poplar 36
Boston 35
Lequile 35
Rio de Janeiro 34
Atlanta 33
Prague 33
Stockholm 33
Naples 31
Jinan 29
Kocaeli 29
San Francisco 28
Ankara 27
Bremen 27
Kent 27
Houston 25
Phoenix 25
Norwalk 24
Querétaro 24
Guangzhou 23
Amsterdam 22
Belo Horizonte 22
Hangzhou 22
Gallipoli 19
Mumbai 19
Salvador 19
Charlotte 18
The Dalles 17
Kuala Lumpur 16
Shanghai 16
Wroclaw 16
Council Bluffs 15
Dhaka 15
Manchester 15
New Delhi 15
Zhengzhou 15
Bexley 14
Changsha 14
Guayaquil 14
Falkenstein 13
Palermo 13
Shenyang 13
Tianjin 13
Turku 13
Baghdad 12
Da Nang 12
Horia 12
Hải Dương 12
Nairobi 12
Nanjing 12
Roubaix 12
Seattle 12
Biên Hòa 11
Totale 18.884
Nome #
Dal setting istituito al setting istituente: riflessioni per lo sviluppo della relazione educativa nel processo di insegnamento-apprendimento 418
'Am I really a Psychologist?'. "Making sense of a super-human social role 345
An automated method of content analysis for psychotherapy research: A further validation 235
How to model sensemaking. A contribution for the development of a methodological framework for the analysis of meaning 207
A dynamic systems approach to psychotherapy: A meta-theoretical framework for explaining psychotherapy change processes 206
Analisi della domanda formativa e delle culture degli studenti dell’Università di Lecce. Un’indagine empirica 203
An automated method of content analysis for psychotherapy research: A further validation 203
Modelling psychotherapy process as sense-making dynamic: The Two Stage Semiotic Model (TSSM) and the Discourse Flow Analyzer (DFA) 200
Globalization, demand of sense and enemization of the other. A psycho-cultural analysis of the European societies’ socio-political crisis 200
La dinamica discorsiva dello scambio terapeutico come indice clinico. Applicazione del DFA (Discursive Flow Analyzer) alla psicoterapia di Katja 194
Automated method of content analysis. A device for psychotherapy process research 193
Analisi dell’immagine dell’Ufficio Relazioni con il Pubblico presso il personale ASL di una città dell’Italia Meridionale 189
High-order PLS path model for multi-group analysis: the prosumership service quality model 174
L'immagine della consulenza psicologica presso gli insegnanti della scuola italiana. 173
La psicoterapia come scambio comunicativo. Prospettive di ricerca sul processo clinico 173
What future for Europe? Symbolic universes in the time of (post)crisis 173
Analisi della domanda formativa e dei modelli di soddisfazione degli studenti della Facoltà di Scienze della Formazione dell’Università di Lecce 172
"La centralità del prodotto come problema socio-tecnico. Considerazioni sulla psicologia come sistema professionale 171
L’IMMAGINE DELLA CONSULENZA PSICOLOGICA PRESSO I DOCENTI DELLA SCUOLA ITALIANA. UN PRE-TESTO PER RIFLETTERE SULLE DOMANDE DI INTERVENTO DEL TERRITORIO E LE ESIGENZE DELLA FORMAZIONE IN PSICOLOGIA 171
Analisi metodologica della letteratura sulla valutazione dell'efficacia della psicoterapia nel trattamento di soggetti adulti schizofrenici 170
Analyzing psychotherapy process as intersubjective sensemaking: An approach based on discourse analysis and neural networks 169
From the manifestations of culture to the underlying sensemaking process. The contribution of semiotic cultural psychology theory to the interpretation of socio-political scenario 169
Media and social representations of otherness. Psycho-social-cultural implications 169
Affect, Unconscious And Sensemaking. A Psychodynamic, Semiotic And Dialogic Model 168
Il discorso sulla psicoterapia, tra dinamiche istituzionali, concezioni della mente, modelli di intervento, pratiche di ricerca 166
Distribution and Characteristics of Symbolic Universes over European Societies. 165
Attachment relationships and internalization and externalization problems in a group of adolescents with pathological gambling disorder 164
QUASUS: A tool for measuring the parents' school satisfaction 163
Adolescente ed ambiente. Il contributo della psicologia a supporto della scuola impegnata nell’educazione ambientale 160
Lo sviluppo della psicologia per la scuola. Modelli e pratiche di intervento 160
Educational Subcultures and dropping out at Higher Education. A longitudinal case study 160
La soddisfazione dell'utenza scolastica. QUASUS: uno strumento per la sua rilevazione 159
Views of Context. An instrument for the analysis of the cultural milieu. A first validation study 157
Dynamic Mapping of the Structures of Content in Clinical Settings (DMSC). A new coding system for analysing the patient’s narratives. 156
Clinical Mutual Attunement and the Development of Therapeutic Process: A Preliminary Study 156
Pregnanza e sensatezza della formazione 155
Associate Editor 154
La soddisfazione delle famiglie degli studenti delle scuole pugliesi. Una ricerca pilota 153
Una lettura semiotica del gioco d’azzardo 153
Psychology in Black and White. The project of a theory-driven science 153
The study of therapist’s interpretive activity: The Grid of the Models of interpretations (GMI). A trans-theoretical method 151
From psychopathology to service. A new view of the clinical psychology intervention 151
Representations of physician's role and their impact on compliance 151
Deconstructive and Constructive Dynamics in the Clinical Process: A Step Further in the Validation of the Two-Stage Semiotic Model 150
Clinical Mutual Attunement and the Development of Therapeutic Process: A Preliminary Study 150
Arabs in Europe: Arguments for and against integration 149
Meaning-making as an emergent process: Semiotic coordination within the therapeutic discourse 148
Sense of Community and the Perception of the Socio-Physical Environment: A Comparison Between Urban Centers of Different Sizes Across Europe 148
The Grid of the Models of Interpretations (GMI): A trans-theoretical method to study therapist interpretive activity 148
The Topics of the Psychotherapy Research. An analysis based on keywords. 147
Looking at the psychotherapy process as an intersubjective dynamic of meaning-making. A case study with Discourse Flow Analysis 146
Grasping the dynamic nature of intersubjectivity 145
A socio-cultural perspective on parenthood: the case of adoptive parenthood 145
Psychotherapy process as a dynamic interaction of patterns: Research foundations 145
QUASUS. Uno strumento per rilevare la soddisfazione dell’utenza scolastica 145
Dynamic mapping of the structures of content in clinical settings (DMSC). A new coding system for analysing the patient's narratives 144
The Cardiac Rehabilitation Psychodynamic Group intervention (CR-PGI): An explorative study 143
Gli esperti della formazione. Profili interpretativi di una professione emergente 141
The teaching relationship in a changing world. Outlines for a theory of the reframing setting. 141
What do we talk about when we talk about participation? Sense of community and social representations of participation 141
Inconscio e discorso. Inconscio come discorso 140
Relationship between view of the context, psychosocial malaise and problematic Internet use: mediation analysis using partial least squares structural equation modelling 139
Per una psicologia dinamica dinamica 139
Generalized Realities of the particulars 138
La competenza valutativa dell’utenza scolastica. Un metodo per interpretare i giudizi di soddisfazione 137
What kind of formation? What kind of psychologist for? 137
The Cultural Milieu and the Symbolic Universes of European Societies. 137
Analisi della domanda formativa e delle culture degli studenti universitari. Un'indagine empirica 136
Theory and Method for the Analysis of Social Representations 136
La narrazione partecipata: una proposta di verifica delle delibere degli Electronic Town Meeting attraverso l’Analisi del Contenuto Automatizzata. 135
The Homogenization of Classification Functions Measurement (HOCFUN): A method for measuring the salience of emotional arousal in thinking 135
A fuzzy set theory based computational model to represent the quality of inter-rater agreement 134
Beyond verbal behavior: An empirical analysis of speech rates in psychotherapy sessions 133
Questioni attorno allo sviluppo della professione psicologica. Una base di discussione per (ri)pensare lo sviluppo della professione psicologica 132
Le rappresentazioni dell’identità di ruolo degli insegnanti: Uno studio sul “senso comune professionale” 132
Symbolic universes between present and future of Europe. First results of the map of European societies’ cultural milieu 132
Processual monism: A fresh look at the mind-body problem 132
Tre Tesi e Sei Questioni. Materiali per un confronto 130
Lo sviluppo della psicologia per la scuola. Una ricerca pilota per la rilevazione e l’utilizzo dei giudizi di soddisfazione delle famiglie 130
L’istituzione generativa. L’impatto di un setting riflessivo sulle immagini anticipatorie di un corso di laurea in Psicologia 129
Videogiochi a contenuto violento ed aggressività. Un modello semiotico della loro relazione 129
Symbolic Universes and (Post)Crisis Scenarios 129
La capacità decisionale come prodotto della psicologia clinica. Lineamenti per una teoria della funzione professionale 127
Per un approccio dinamico allo studio del processo terapeutico 127
Niveles de percepción del sentido de eficacia en la gestión del contexto escolar y de la clase en una muestra de docentes de la escuela italiana. 127
I modelli di significazione del servizio scolastico: uno strumento psicologico a supporto dello sviluppo del rapporto scuola-famiglia 127
The meaning of being at school. The Models of Signification of the School Context in a sample of High School students/ Il senso dello stare a scuola. Modelli di Significazione del Contesto Scolastico in studenti di scuola secondaria di secondo grado 127
Il significato affettivo dell’infarto. Un intervento di gruppo psicodinamico in riabilitazione cardiaca 127
Individual and perceived community determinants of sense of community: The role of universalism values 127
L’uso della soddisfazione dell’utenza in ambito scolastico. Il Metodo per la Misurazione della Competenza Valutativa (MMCV) 126
La leadership del direttore didattico. Lineamenti per un'analisi del ruolo della dirigenza scolastica 124
Note per una rivisitazione del costrutto |Gruppo| 124
Le culture dei docenti della scuola italiana. Un’indagine empirica 124
Outline of a general psychological theory of the psychological intervention 124
The school system. A survey on the school principals’ models of signification/Il sistema scolastico. Una rilevazione dei modelli di significato dei dirigenti scolastici. 124
QUALITY AND PROSUMERSHIP. PROSERV: A NEW TOOL FOR MEASURING THE CUSTOMER SATISFACTION 123
Homogenization of classification Functions Measurement (HOCFUN): A method for measuring the salience of emotional arousal in thinking 122
Symbolic Universes, Semiotic Capital and Health. A semiotic cultural psychological analysis of the vaccination hesitancy phenomenon in Italy. 122
Understanding political participation in media discourses: A Social Representations approach 121
Nuove prospettive in psicologia dello sviluppo", in Prospettive psicoanalitiche nel lavoro istituzionale 120
Totale 15.502
Categoria #
all - tutte 137.704
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 137.704


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.362 0 0 0 0 0 297 35 305 52 342 47 284
2021/20221.122 36 12 100 60 183 26 52 114 39 42 117 341
2022/20236.486 330 297 208 275 320 420 86 290 3.903 40 202 115
2023/20241.768 162 129 194 147 154 62 24 103 129 411 216 37
2024/20256.080 95 41 142 166 406 770 298 297 2.098 496 515 756
2025/20267.813 1.238 1.810 1.109 1.526 1.404 726 0 0 0 0 0 0
Totale 31.093