VENULEO, Claudia
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 6.763
NA - Nord America 2.334
AS - Asia 752
AF - Africa 41
OC - Oceania 24
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 5
SA - Sud America 2
Totale 9.921
Nazione #
IT - Italia 3.528
US - Stati Uniti d'America 2.327
IE - Irlanda 2.049
SE - Svezia 476
UA - Ucraina 369
IN - India 199
CN - Cina 180
SG - Singapore 143
FI - Finlandia 122
HK - Hong Kong 116
FR - Francia 58
JP - Giappone 35
DE - Germania 28
SN - Senegal 26
AU - Australia 22
GB - Regno Unito 22
ES - Italia 21
BE - Belgio 15
NL - Olanda 15
TR - Turchia 15
CH - Svizzera 14
PH - Filippine 12
KR - Corea 11
MY - Malesia 11
IR - Iran 10
RO - Romania 10
ZA - Sudafrica 10
CA - Canada 7
RU - Federazione Russa 7
TW - Taiwan 6
AL - Albania 5
EU - Europa 5
EE - Estonia 4
HU - Ungheria 4
PK - Pakistan 4
PL - Polonia 4
ID - Indonesia 3
KE - Kenya 3
BR - Brasile 2
CZ - Repubblica Ceca 2
GM - Gambi 2
LB - Libano 2
NO - Norvegia 2
NZ - Nuova Zelanda 2
PT - Portogallo 2
SY - Repubblica araba siriana 2
TH - Thailandia 2
DK - Danimarca 1
HR - Croazia 1
IS - Islanda 1
LT - Lituania 1
LV - Lettonia 1
MK - Macedonia 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
Totale 9.921
Città #
Lecce 2.420
Dublin 2.049
Chandler 414
Jacksonville 257
Wayanad 188
Princeton 137
Rome 103
Des Moines 85
Singapore 75
Central District 71
Bari 62
Milan 50
Wilmington 48
West Jordan 46
Lequile 42
Kent 40
Ogden 40
Ann Arbor 37
Hong Kong 35
Ashburn 34
Tokyo 32
Beijing 30
New York 30
Dakar 26
Taranto 22
Florence 17
Los Angeles 16
Naples 16
Brussels 15
Helsinki 13
Turin 13
Jinan 11
Madrid 11
Santa Clara 11
Sydney 11
Boardman 10
Bologna 10
Dallas 10
Nanjing 10
Shenyang 10
Timisoara 10
Venice 10
Zurich 10
Catania 9
Melito Di Napoli 9
Ningbo 9
San Remo 9
Altamura 8
Bremen 8
Hangzhou 8
Hebei 8
Las Vegas 8
Amsterdam 7
Atlanta 7
Haikou 7
Northampton 7
Norwalk 7
Palermo 7
Zhengzhou 7
Bitonto 6
Cedar Knolls 6
Cesena 6
Crispiano 6
Falls Church 6
Genoa 6
Guangzhou 6
Stockholm 6
Taipei 6
Trani 6
Bergamo 5
Bolzano 5
Changsha 5
Fasano 5
Ficarazzi 5
Francavilla Fontana 5
Kolkata 5
Napoli 5
Nardò 5
Padova 5
Tianjin 5
Aradeo 4
Chieti 4
Darwin 4
Istanbul 4
Lanzhou 4
Lappeenranta 4
Monteroni Di Lecce 4
Paderno Dugnano 4
Pietermaritzburg 4
San Pancrazio Salentino 4
Savigliano 4
Tallinn 4
Triggiano 4
Verona 4
Vimodrone 4
Bisceglie 3
Brisbane 3
Brooklyn 3
Chakwal 3
Crotone 3
Totale 6.902
Nome #
!GRUPPO!. Gruppo esclamativo. 455
Dal setting istituito al setting istituente: riflessioni per lo sviluppo della relazione educativa nel processo di insegnamento-apprendimento 347
La fiducia come esito non scontato di un rapporto di scambio con l’estraneo 227
Comportamenti a rischio: gli adolescenti nell’acquario sociale 161
Postmodernismo, socio costruttivismo e gruppoanalisi 129
An automated method of content analysis for psychotherapy research: A further validation 117
Narrazione di un "ITER" di gruppo. Intorno alla formazione in Psicologia Clinica 107
Different Cyberbullying Experiences and Sensemaking Processes about the Sociocultural Context 105
The institutional management of the COVID-19 crisis in Italy: a qualitative study on the socio-cultural context underpinning the citizens’ evaluation 104
Colloquio Magistrale. La narrazione generativa 101
Una lettura semiotica del gioco d’azzardo 96
La costruzione simbolica della pandemia e il suo rapporto con il contesto 95
Il dramma antico come chiamata a colloquio della città 92
Analisi della domanda formativa e delle culture degli studenti dell’Università di Lecce. Un’indagine empirica 91
Analisi dell’immagine dell’Ufficio Relazioni con il Pubblico presso il personale ASL di una città dell’Italia Meridionale 89
LA RESOCONTAZIONE COME STRUMENTO DI COSTRUZIONE DELLA COMPETENZA RIFLESSIVA. UN CASO STUDIO SUGLI STUDENTI DI PSICOLOGIA 89
Educational Subcultures and dropping out at Higher Education. A longitudinal case study 88
L’IMMAGINE DELLA CONSULENZA PSICOLOGICA PRESSO I DOCENTI DELLA SCUOLA ITALIANA. UN PRE-TESTO PER RIFLETTERE SULLE DOMANDE DI INTERVENTO DEL TERRITORIO E LE ESIGENZE DELLA FORMAZIONE IN PSICOLOGIA 88
Meaning and risk. The role of subjective cultures in the evaluation of hazardous behaviours (Significato e rischio. Il ruolo delle culture soggettive nella valutazione dei comportamenti a rischio) 88
Pregnanza e sensatezza della formazione 87
An automated method of content analysis for psychotherapy research: A further validation 87
Cultures and evaluation of health and social risks related to hazardous behaviours 86
Il colloquio di Formazione 85
The concept of context in the field of addiction research. A review 84
A lezione da Fornari 83
NARRARE il setting per narrare 83
Unplanned reaction or something else? The role of subjective cultures in hazardous and harmful drinking 83
Per un approccio dialogico e contestuale al gruppo 82
CONSIDERING THE SOCIO-CULTURAL FIELD OF HAZARDOUS BEHAVIOURS: A CROSS-CULTURAL STUDY ON PROBLEM GAMBLING AMONG MALTESE AND ITALIAN PEOPLE 81
From psychopathology to service. A new view of the clinical psychology intervention 80
Discourses on Addiction among Gamblers and Drug Users in Treatment. An Analysis of the Interviews through Constrained Correspondence Analysis 80
A conceptual and methodological frame to foster reflexivity on educational identity and professional practice 78
L’istituzione generativa. L’impatto di un setting riflessivo sulle immagini anticipatorie di un corso di laurea in Psicologia 77
Subjective culturer, smoking, alcohol and the Internet dependence 77
Representations of physician's role and their impact on compliance 77
Il significato affettivo dell’infarto. Un intervento di gruppo psicodinamico in riabilitazione cardiaca 76
Understanding the Role of Emotion in Sensemaking. A Semiotic Psychoanalytic Oriented Perspective 75
Clinical training - a contextual approach to the use of the experiential groups. 75
Combining Cultural and Individual Dimensions in the Analysis of Hazardous Behaviours: An Explorative Study on the Interplay Between Cultural Models, Impulsivity, and Depression in Hazardous Drinking and Gambling 75
A psychoanalytic and culturalist understanding of gambling 75
Colloquiando narrazioni 74
Lo sviluppo della professionalità dell’orientatore e del formatore scolastico: cronaca da un Master 74
I giovani e la politica. Narrazioni di scenari diversi 73
The impact of a reflexive training setting on the ways psychology students interpret their own role and the educational relationship 73
Seeking for "Otherness". Training to the Reflexive Competence. 73
Disorder or socially adapted behavior? The field dependent nature of psychopathology and some implications for the intervention 73
A Lezione da Fornari 72
The Cardiac Rehabilitation Psychodynamic Group intervention (CR-PGI): An explorative study 72
Storie di gruppo. Narrazione di un ITER 71
The Reflexive Training Setting as a model for working on the meanings that shape student’s view of their role. A case study on psychology freshmen 71
The unconscious as symbol generator: A psychodynamic-semiotic approach to meaning making 71
The meaning of being at school. The Models of Signification of the School Context in a sample of High School students/ Il senso dello stare a scuola. Modelli di Significazione del Contesto Scolastico in studenti di scuola secondaria di secondo grado 71
Subjective cultures of the social environment among problem gamblers, drinkers and internet users 71
Combining socio-cultural and individual dimensions in the analysis of problematic internet use. An explorative study 71
The meaning of living in the time of COVID-19. A large sample narrative inquiry 71
The Topics of the Psychotherapy Research. An analysis based on keywords. 70
EXPLORING SUPPORTERS’ IMAGES OF FOOTBALL: AN ANALYSIS OF FIVE ITALIAN INTERNET FORUMS 70
A psychological – clinical key to understand the writing phenomenon 69
Lo sviluppo della psicologia per la scuola. Modelli e pratiche di intervento 69
NON-SYMMETRICAL CORRESPONDENCE ANALYSIS TO EVALUATE HOW AGE INFLUENCES THE ADDICTION DISCOURSES 69
Gruppi marginali, Writing e modelli culturali 68
I modelli di significazione del servizio scolastico: uno strumento psicologico a supporto dello sviluppo del rapporto scuola-famiglia 68
Learning to Educate: a narrative approach 67
Il colloquio psicologico generativo: setting e/è relazione 66
Validazione di un Modello Psicologico (MPsi) di Sviluppo della Qualita' Universitaria***Validation of a Psychological Model (MPsi) for improvement of university quality 65
What kind of formation? What kind of psychologist for? 65
The teaching relationship in a changing world. Outlines for a theory of the reframing setting. 65
The impact of a reflexive training setting on the ways psychology students interpret their own role and the educational relationship 65
Facing life problems through the Internet. The link between psychosocial malaise and problematic Internet use in an adolescent sample 65
Clocks, Watch or Something Else? 64
Fear, affective semiosis, and management of the pandemic crisis: COVID-19 as semiotic vaccine? 64
Lo sviluppo della psicologia per la scuola. Una ricerca pilota per la rilevazione e l’utilizzo dei giudizi di soddisfazione delle famiglie 63
La formazione come riflessione generativa sui significati. Un caso studio sugli studenti di psicologia 63
The social construction of the pathological gambler's identity and its relationship with social adaptation. Narratives from members of Italian Gambling Anonymous and Gam-Anon Family groups 63
Scritti di Gruppo (rivista online) 62
The measurement of students performance. The use of an extended Rasch model for the analysis of predictors of high educational performance 62
The Role of Cultural Factors in Differentiating Pathological Gamblers 62
Being online in the time of COVID-19: Narratives from a sample of young adults and the relationship with well-being 62
Towards a cultural understanding of addictive behaviours. The image of the social environment among problem gamblers, drinkers, internet users and smokers. 61
The social-cultural context of risk evaluation. An exploration of the interplay between cultural models of the social environment and parental control on the risk evaluation expressed by a sample of adolescents 61
Oltre la risposta emozionale all’emergenza pandemica. Il COVID-19 come vaccino semiotico – Parte I: Analisi dello Scenario 61
Editoriale 60
Il lavoro nelle organizzazioni. Ripensando il senso della flessibilità 60
Valutazione e validazione di un modello si sviluppo dell’offerta formativa universitaria 60
Field and dynamic nature of sensemaking. Theoretical and methodological implications. 60
Internet use during the COVID-19 outbreak: a resource for well-being or an amplifier of psychological distress? A study on an Italian sample 58
Narrazioni di un convegno: riflessioni a margine del convegno ‘Contesto, cultura, intervento. Quale psicologia per la scuola del futuro’. Lecce 2003 58
Un approccio dialogico e contestuale al gruppo e al suo uso nell’intervento clinico 58
Lo stress lavoro-correlato come narrazione 58
The Meaning of Problem Gambling within Group Culture: Narratives Collected from a Gamblers Anonymous Group 58
Liminal transitions in a semiotic key. The mutual in-feeding between present and past 58
Constructing Psychotherapists’ Social Roles 57
Studio di verifica dell’impatto simbolico di dispositivi formativi integrativi (DFI) a supporto della qualità universitaria 56
Ripensare il ruolo della psicologia per la scuola. 56
Narrarsi sui muri e sui treni. Una lettura psicologico clinica del fenomeno writing 55
Linguaggi e dispositivi comunicativi: i Faccia a faccia televisivi 55
Giovani e Politica. Per una possibile convivenza 55
Valutazione ed assunzione dei comportamenti a rischio tra i giovani leccesi. Uno studio sui profili sociali e culturali. 55
A confirmatory composite analysis for the Italian validation of the interactions anxiousness scale: a higher-order version 55
Narrazioni di Gruppo. Uno strumento per negoziare comunità possibili 54
Totale 8.211
Categoria #
all - tutte 45.137
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 45.137


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.144 0 0 15 131 74 325 116 197 37 89 146 14
2020/20211.247 132 22 141 166 86 132 22 148 44 184 32 138
2021/2022557 15 2 37 31 88 7 42 52 15 31 55 182
2022/20233.595 190 229 109 103 192 140 59 149 2.210 41 97 76
2023/20241.820 114 117 151 152 181 136 87 168 138 310 211 55
2024/2025251 100 85 66 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 10.078