VENULEO, Claudia
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 6.976
NA - Nord America 2.481
AS - Asia 904
AF - Africa 46
OC - Oceania 26
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 5
SA - Sud America 3
Totale 10.441
Nazione #
IT - Italia 3.676
US - Stati Uniti d'America 2.470
IE - Irlanda 2.049
SE - Svezia 476
UA - Ucraina 369
SG - Singapore 260
CN - Cina 199
IN - India 199
FI - Finlandia 122
HK - Hong Kong 118
DE - Germania 66
FR - Francia 63
JP - Giappone 38
GB - Regno Unito 30
SN - Senegal 26
AU - Australia 24
ES - Italia 21
NL - Olanda 20
CH - Svizzera 17
BE - Belgio 16
TR - Turchia 16
PH - Filippine 15
ZA - Sudafrica 12
CA - Canada 11
IR - Iran 11
KR - Corea 11
MY - Malesia 11
RO - Romania 10
TW - Taiwan 8
RU - Federazione Russa 7
ID - Indonesia 6
AL - Albania 5
EU - Europa 5
KE - Kenya 5
PK - Pakistan 5
EE - Estonia 4
HU - Ungheria 4
LT - Lituania 4
PL - Polonia 4
NO - Norvegia 3
BR - Brasile 2
CZ - Repubblica Ceca 2
GM - Gambi 2
LB - Libano 2
NZ - Nuova Zelanda 2
PT - Portogallo 2
SY - Repubblica araba siriana 2
TH - Thailandia 2
AT - Austria 1
CO - Colombia 1
DK - Danimarca 1
HR - Croazia 1
IS - Islanda 1
LV - Lettonia 1
MK - Macedonia 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
NG - Nigeria 1
Totale 10.441
Città #
Lecce 2.420
Dublin 2.049
Chandler 414
Jacksonville 257
Wayanad 188
Singapore 178
Princeton 137
Rome 112
Des Moines 85
Central District 71
Milan 69
Bari 66
Wilmington 48
West Jordan 46
Lequile 42
Kent 40
Ogden 40
Ann Arbor 37
Ashburn 35
Hong Kong 35
Munich 34
Beijing 32
Tokyo 32
New York 30
Naples 29
Taranto 28
Dakar 26
Florence 19
Los Angeles 18
Santa Clara 16
Brussels 15
Bitonto 14
Helsinki 13
Turin 13
Venice 13
Copertino 12
Bologna 11
Jinan 11
Madrid 11
Sydney 11
Boardman 10
Dallas 10
Nanjing 10
Shenyang 10
Timisoara 10
Zurich 10
Catania 9
Melito Di Napoli 9
Ningbo 9
San Remo 9
Altamura 8
Bremen 8
Hangzhou 8
Hebei 8
Las Vegas 8
Palermo 8
Amsterdam 7
Atlanta 7
Haikou 7
Northampton 7
Norwalk 7
Zhengzhou 7
Cedar Knolls 6
Cesena 6
Crispiano 6
Falls Church 6
Genoa 6
Guangzhou 6
Padova 6
San Giorgio Ionico 6
Stockholm 6
Taipei 6
Trani 6
Bergamo 5
Bolzano 5
Changsha 5
Fasano 5
Ficarazzi 5
Francavilla Fontana 5
Istanbul 5
Kolkata 5
Napoli 5
Nardò 5
Tianjin 5
Toronto 5
Tukwila 5
Aradeo 4
Brescia 4
Brisbane 4
Chieti 4
Darwin 4
Elk Grove Village 4
Frankfurt am Main 4
Lanzhou 4
Lappeenranta 4
Monteroni Di Lecce 4
Noci 4
Paderno Dugnano 4
Palagiano 4
Pietermaritzburg 4
Totale 7.130
Nome #
!GRUPPO!. Gruppo esclamativo. 494
Dal setting istituito al setting istituente: riflessioni per lo sviluppo della relazione educativa nel processo di insegnamento-apprendimento 349
La fiducia come esito non scontato di un rapporto di scambio con l’estraneo 239
Comportamenti a rischio: gli adolescenti nell’acquario sociale 186
Postmodernismo, socio costruttivismo e gruppoanalisi 131
Different Cyberbullying Experiences and Sensemaking Processes about the Sociocultural Context 130
An automated method of content analysis for psychotherapy research: A further validation 122
LA RESOCONTAZIONE COME STRUMENTO DI COSTRUZIONE DELLA COMPETENZA RIFLESSIVA. UN CASO STUDIO SUGLI STUDENTI DI PSICOLOGIA 121
The institutional management of the COVID-19 crisis in Italy: a qualitative study on the socio-cultural context underpinning the citizens’ evaluation 119
Colloquio Magistrale. La narrazione generativa 115
Narrazione di un "ITER" di gruppo. Intorno alla formazione in Psicologia Clinica 111
Una lettura semiotica del gioco d’azzardo 100
Analisi della domanda formativa e delle culture degli studenti dell’Università di Lecce. Un’indagine empirica 97
La costruzione simbolica della pandemia e il suo rapporto con il contesto 97
Il dramma antico come chiamata a colloquio della città 94
Analisi dell’immagine dell’Ufficio Relazioni con il Pubblico presso il personale ASL di una città dell’Italia Meridionale 93
An automated method of content analysis for psychotherapy research: A further validation 92
Cultures and evaluation of health and social risks related to hazardous behaviours 91
L’IMMAGINE DELLA CONSULENZA PSICOLOGICA PRESSO I DOCENTI DELLA SCUOLA ITALIANA. UN PRE-TESTO PER RIFLETTERE SULLE DOMANDE DI INTERVENTO DEL TERRITORIO E LE ESIGENZE DELLA FORMAZIONE IN PSICOLOGIA 91
Meaning and risk. The role of subjective cultures in the evaluation of hazardous behaviours (Significato e rischio. Il ruolo delle culture soggettive nella valutazione dei comportamenti a rischio) 91
Lo sviluppo della psicologia per la scuola. Modelli e pratiche di intervento 90
Educational Subcultures and dropping out at Higher Education. A longitudinal case study 89
A lezione da Fornari 88
Pregnanza e sensatezza della formazione 88
Il colloquio di Formazione 86
The concept of context in the field of addiction research. A review 86
NARRARE il setting per narrare 85
Per un approccio dialogico e contestuale al gruppo 85
From psychopathology to service. A new view of the clinical psychology intervention 85
Unplanned reaction or something else? The role of subjective cultures in hazardous and harmful drinking 84
Disorder or socially adapted behavior? The field dependent nature of psychopathology and some implications for the intervention 83
Discourses on Addiction among Gamblers and Drug Users in Treatment. An Analysis of the Interviews through Constrained Correspondence Analysis 83
CONSIDERING THE SOCIO-CULTURAL FIELD OF HAZARDOUS BEHAVIOURS: A CROSS-CULTURAL STUDY ON PROBLEM GAMBLING AMONG MALTESE AND ITALIAN PEOPLE 83
A conceptual and methodological frame to foster reflexivity on educational identity and professional practice 82
Representations of physician's role and their impact on compliance 81
I giovani e la politica. Narrazioni di scenari diversi 80
Subjective culturer, smoking, alcohol and the Internet dependence 80
Combining Cultural and Individual Dimensions in the Analysis of Hazardous Behaviours: An Explorative Study on the Interplay Between Cultural Models, Impulsivity, and Depression in Hazardous Drinking and Gambling 80
A psychoanalytic and culturalist understanding of gambling 79
Colloquiando narrazioni 78
Lo sviluppo della professionalità dell’orientatore e del formatore scolastico: cronaca da un Master 78
L’istituzione generativa. L’impatto di un setting riflessivo sulle immagini anticipatorie di un corso di laurea in Psicologia 78
Clinical training - a contextual approach to the use of the experiential groups. 78
Understanding the Role of Emotion in Sensemaking. A Semiotic Psychoanalytic Oriented Perspective 77
Il significato affettivo dell’infarto. Un intervento di gruppo psicodinamico in riabilitazione cardiaca 77
Combining socio-cultural and individual dimensions in the analysis of problematic internet use. An explorative study 77
The Topics of the Psychotherapy Research. An analysis based on keywords. 76
A Lezione da Fornari 75
The Cardiac Rehabilitation Psychodynamic Group intervention (CR-PGI): An explorative study 75
Subjective cultures of the social environment among problem gamblers, drinkers and internet users 75
Internet use during the COVID-19 outbreak: a resource for well-being or an amplifier of psychological distress? A study on an Italian sample 74
The impact of a reflexive training setting on the ways psychology students interpret their own role and the educational relationship 74
Seeking for "Otherness". Training to the Reflexive Competence. 74
Storie di gruppo. Narrazione di un ITER 73
The meaning of living in the time of COVID-19. A large sample narrative inquiry 73
Being online in the time of COVID-19: Narratives from a sample of young adults and the relationship with well-being 73
A psychological – clinical key to understand the writing phenomenon 72
The Reflexive Training Setting as a model for working on the meanings that shape student’s view of their role. A case study on psychology freshmen 72
The unconscious as symbol generator: A psychodynamic-semiotic approach to meaning making 72
The meaning of being at school. The Models of Signification of the School Context in a sample of High School students/ Il senso dello stare a scuola. Modelli di Significazione del Contesto Scolastico in studenti di scuola secondaria di secondo grado 72
EXPLORING SUPPORTERS’ IMAGES OF FOOTBALL: AN ANALYSIS OF FIVE ITALIAN INTERNET FORUMS 72
NON-SYMMETRICAL CORRESPONDENCE ANALYSIS TO EVALUATE HOW AGE INFLUENCES THE ADDICTION DISCOURSES 72
Gruppi marginali, Writing e modelli culturali 70
Learning to Educate: a narrative approach 69
I modelli di significazione del servizio scolastico: uno strumento psicologico a supporto dello sviluppo del rapporto scuola-famiglia 69
Clocks, Watch or Something Else? 69
Facing life problems through the Internet. The link between psychosocial malaise and problematic Internet use in an adolescent sample 69
Validazione di un Modello Psicologico (MPsi) di Sviluppo della Qualita' Universitaria***Validation of a Psychological Model (MPsi) for improvement of university quality 68
Il colloquio psicologico generativo: setting e/è relazione 67
What kind of formation? What kind of psychologist for? 67
The teaching relationship in a changing world. Outlines for a theory of the reframing setting. 66
The impact of a reflexive training setting on the ways psychology students interpret their own role and the educational relationship 66
Scritti di Gruppo (rivista online) 65
The social-cultural context of risk evaluation. An exploration of the interplay between cultural models of the social environment and parental control on the risk evaluation expressed by a sample of adolescents 65
Fear, affective semiosis, and management of the pandemic crisis: COVID-19 as semiotic vaccine? 65
Lo sviluppo della psicologia per la scuola. Una ricerca pilota per la rilevazione e l’utilizzo dei giudizi di soddisfazione delle famiglie 64
La formazione come riflessione generativa sui significati. Un caso studio sugli studenti di psicologia 64
Towards a cultural understanding of addictive behaviours. The image of the social environment among problem gamblers, drinkers, internet users and smokers. 64
The Meaning of Problem Gambling within Group Culture: Narratives Collected from a Gamblers Anonymous Group 64
The social construction of the pathological gambler's identity and its relationship with social adaptation. Narratives from members of Italian Gambling Anonymous and Gam-Anon Family groups 64
The measurement of students performance. The use of an extended Rasch model for the analysis of predictors of high educational performance 63
The Role of Cultural Factors in Differentiating Pathological Gamblers 63
Oltre la risposta emozionale all’emergenza pandemica. Il COVID-19 come vaccino semiotico – Parte I: Analisi dello Scenario 63
Editoriale 62
Liminal transitions in a semiotic key. The mutual in-feeding between present and past 62
Il lavoro nelle organizzazioni. Ripensando il senso della flessibilità 61
Valutazione e validazione di un modello si sviluppo dell’offerta formativa universitaria 61
Field and dynamic nature of sensemaking. Theoretical and methodological implications. 61
A confirmatory composite analysis for the Italian validation of the interactions anxiousness scale: a higher-order version 61
Narrazioni di un convegno: riflessioni a margine del convegno ‘Contesto, cultura, intervento. Quale psicologia per la scuola del futuro’. Lecce 2003 60
Un approccio dialogico e contestuale al gruppo e al suo uso nell’intervento clinico 60
Constructing Psychotherapists’ Social Roles 59
Lo stress lavoro-correlato come narrazione 59
Toward a general theory of psychopathology. A recognition of the literature. 58
Con-testi di vulnerabilità e domanda di senso. Riflessioni sulle sfide sociali della psicologia clinica 57
Narrarsi sui muri e sui treni. Una lettura psicologico clinica del fenomeno writing 57
Studio di verifica dell’impatto simbolico di dispositivi formativi integrativi (DFI) a supporto della qualità universitaria 57
Ripensare il ruolo della psicologia per la scuola. 57
Valutazione ed assunzione dei comportamenti a rischio tra i giovani leccesi. Uno studio sui profili sociali e culturali. 57
Relationship between view of the context, psychosocial malaise and problematic Internet use: mediation analysis using partial least squares structural equation modelling 56
Totale 8.666
Categoria #
all - tutte 50.488
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 50.488


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020924 0 0 0 0 0 325 116 197 37 89 146 14
2020/20211.247 132 22 141 166 86 132 22 148 44 184 32 138
2021/2022557 15 2 37 31 88 7 42 52 15 31 55 182
2022/20233.595 190 229 109 103 192 140 59 149 2.210 41 97 76
2023/20241.820 114 117 151 152 181 136 87 168 138 310 211 55
2024/2025777 100 85 125 182 285 0 0 0 0 0 0 0
Totale 10.604